Zikrullah

Buat Insan yang Amat Ku Sayang

Thursday, April 14, 2011

rajuk yang terpujuk....


Mendengar akan kata-kata berhikmah cikgu zulkifli…hati seolah-olah terpujuk biarpun pada awalnya dirundung emosi duka. Sungguh aku bertuah kerna berpeluang mengutip mutiara ilmu yang gugur dari bibir seorang insan berjiwa besar sepertinya. Alhamdulillah wa syukran lillah, DIA sudi memberi ruang untuk aku mengenali insan hebat ini. Beliau sangat bermotivasi tinggi malah seorang yang benar-benar merendah diri dengan seribu satu kelemahan yang ada. Disebalik madah yang berharga, insan yang berjiwa besar ini mampu membakar paradigma muda, contoh tauladan seisi warga bahkan pembentuk keyakinan yang sempurna. Kesedaran melalui penceritaan susur-galur kehidupan nyata menginsafkan jiwa dan nurani batinku. Rajuk yang dikenang semalam kini beransur pergi. Menyebut tentang peranan seorang anak dalam membela nasib keluarga, wajah muram abah terlayar di ruang minda. Bertapa aku merindui riak ketenangan darinya. Aku yang selama ini diharapkannya meringan pikul beban yang ada hanya membiarkan harapan itu kosong tanpa jaminan yang nyata. Bertapa aku, sombong dengan nikmat dunia!. Aku lupa, bahawasanya akulah pembawa panji perjuangan keluarga…aku lupa bahawasanya akulah penentu maruah keluarga…dan semakin aku lupa, bahawasanya akulah bakal pembentuk generasi berkurun tempohnya.Memetik cebisan kenangan ketika manisnya menghulur bakti yang terakhir buat sanjungan Za,ba tercinta, jerih payah yang dilalui sekadar mainan rutin cuma namun aku nyata puas dan sangat berbangga kerna aku bisa melakukannya. Dari titik itu, aku mula jatuh cinta dengan jalan perjuangan dakwahnya. Duhai lilin yang membakar jadikan aku sebagai penerus jasamu. Agar aku tidak malu pada bangsaku, nusaku jua agamaku. Buat En.Zulkifli…

Aku benar-benar menyanjungimu!….~~(n_n)V~~

(pendamba ros hijaw)

0 comments:

Post a Comment

Hindarilah kami dari dosa besar ini Ya Allah,bantulah diri kami untuk menguatkan iman kami,sesungguhnya...."lelaki yang baik untuk perempuan yang baik"....ku harap kita sentiasa dlm redha-Nya..Ameen..