Zikrullah

Buat Insan yang Amat Ku Sayang

Saturday, April 3, 2010

adakah sejarah kan berulang...

hari ini aku berkesempatan lagi untuk merapatkan kembali jalinan yang kian pudar. kesempatan ini aku gunakan sepuasnya dengan bertaut kembali kemesraan aku bersama rakan-rakan sefikrahku. kami bermain, bergurau senda bahkan bergelak ketawa bersama-sama namun aku kini kian lupa bahawa aku terpikul dengan satu amanah yang berat. sewaktu temanku mengajak aku dan rakan-rakan yang lain untuk menyingkap kembali sejarah lampau mengenai kebangkitan semangat juang mujahidah fil Islam, aku terpanggil untuk membuka satu lipatan sejarah mengenai satu nama yang berjasa dalam dakwah mulia ini. Ratu Syahadah yang pertama syahid ditangan suaminya menyemarakkan ingatanku terhadap perjuangan sebenar aku sebagai khalifah di muka bumi Allah ini. aku sedar akan kegigihan beliau namun apakah aku cukup bersedia untuk memperjuangkannya? sejarah Asiah telah membuktikan iman bukanlah penjara di jiwa yang selamanya bersembunyi tapi kemerdekaan yang hakiki.....sebaris nama yang dulunya menanam obor untukku melangkah tapi kini nama itu kian tenggelam bersama sejarah tanpa penghayatan sirahnya lagi...aku kini semakin lalai dengan bisikan dunia yang semakin menyesatkan. jiwaku berdetak getar tika mana aku aku menghayati sebaris lirik dari lagu yang terpasang sebentar tadi..."Allah mengilhamkan sukma kefasikan dan ketaqwaan beruntung bagi yang mensucikannya, merugi bagi yang mengotorinya...",hidayah hanya datang sekali untuk kita, jadi alangkah ruginya jika kita tidak mengendahkannya, apakah mungkin ada lagi hidayah untuk kita setelah ini??? saat ini, aku ingin nyalakan kembali nyalaan obor perjuangan Asiah untuk mengiringi jalanku.aku jadikan perisai keteguhanku dari keteguhan Asiah mempertahankan aqidahnya dari diragut suami tercinta, adakah mampu untuk aku kembali melakar sejarah itu......?aku kian keliru dengan liku-liku kehidupan yang sedang ku lalui, ya ALLah kurniakan aku ke'IZZAHan para pejuangmu, agar aku redha didalam keredhaanMU..

0 comments:

Post a Comment

Hindarilah kami dari dosa besar ini Ya Allah,bantulah diri kami untuk menguatkan iman kami,sesungguhnya...."lelaki yang baik untuk perempuan yang baik"....ku harap kita sentiasa dlm redha-Nya..Ameen..