Zikrullah

Buat Insan yang Amat Ku Sayang

Tuesday, March 29, 2011

susah e2 TARBIYYAH, SABAR e2 indah...

Sungguh aku…


Sungguh aku kecewa dengan sikap manusia yang menginginkan kepercayaan namun dia tidak sepenuhnya memberi kepercayaan itu. Pabila kepercayaan diragui tiada yang bisa diterjemahkan selain kekecewaan yang amat dalam..hatiku menangis lagi..

Greenrose..

Pada siapa yg harus ku curahkan kekecewaan ini selain tinta yang telah setia terpahat di hati. Lembaran kenangan yang sering ku coretkan cebis-cebis kehidupan selalu memberikan satu ketenangan yang sukar diluahkan..tenangkanlah aku tika ini.

Aku kini merasakan dunia yang kian tidak adil, dimana kegembiraan bukan lagi menjadi bunga-bunga kehidupan malah hayat ini dipenuhi dengan duka pabila ianya senantiasa dirundung malang. Aku tidak menyalahkan yang lain kerna apa yang berlaku adalah bertitik tolak dari diri yang jahil lagi hina ini. Aku semakin arif dengan liku-liku kehidupan kerna dari pengalaman semalam aku dapat mempelajari sesuatu.

Apa yang ingin ku simpulkan di sini adalah bila kau letih dan hilang smgt..Allah tahu btapa kau tlh cuba sdaya upaya,bla tangisanmu dan hatimu kedukaan..Allah tlh mgira titisan air matamu..bla kau rasa ketinggalan dmasa meninggalknmu..Allah sntiasa dsisimu..bla kau tlh mcuba sgalanya tp msh tidak tahu akn tjuannya,Allah ada jln penyelesaiannya..bla tidak ada yg beerti buatmu, keliru dan kecewa..Allah adlh jwpnnya..sglanya ada hkmah dsebalik sesuatu..

Berilah hatimu hanya untuk Allah, pasti Allah temukanmu pemilik terbaik, hamparkan masamu seluasnya hanya tuk Allah , pasti Allah aturkan kehidupanmu dengan baik ..semoga kita sntiasa dalam rahmatNya..

Aku pendamba ros hijau..

Sunday, March 27, 2011

adeq zinny g jalan2..=)

Friday, March 18, 2011

a such memorable






Hindarilah kami dari dosa besar ini Ya Allah,bantulah diri kami untuk menguatkan iman kami,sesungguhnya...."lelaki yang baik untuk perempuan yang baik"....ku harap kita sentiasa dlm redha-Nya..Ameen..